Monday, May 31, 2010

Pemandu Teksi dan Kematian = Atau ≠ Kita dan Kematian?

Pemandu Teksi dan Kematian = Atau ≠ Kita dan Kematian?

Pemandu 1
: alahai letih rasanya memandu ni, tak cukup tido selalu

Pemandu 2
: hang jangan cakap macam tu, nanti ALLAH bagi tidur secukup cukupnya baru hang tau. Mau ka macam tu?

Pemandu 1
: eh kenapa pulak tak mau, mati tu pasti kawan oi. Tak kira di mana dan bila. Mati tu pasti. Tak mau

mati payahla. Kalau nak tembak tu boleh lagi kita elak elak tapi kalau bab mati tak payah dok lari kemana, tetap

akan datang. Bila dan dimana tu tak tau gi. Tapi aku harap2, selalu berdoa,,biar mati dalam keadaan elok. Waktu
tido pun takpa.

Pemandu 2
: hm aku setuju dengan hang (terkelu pada asalnya dengan keyakinan kawan nya itu)

Keyakinan kepada ALLAH milik sesiapa sahaja walaupun seorang pemandu teksi. Jangan menilai iman

sepertimana menilai material!! Anda tak kan jumpa nilaian iman itu.

Kagum sangat dengan pak cik teksi tu..hikmah perjalanan dari sungai petani ke.....suatu tempat..

1 comment:

AwAnBiRu said...

iman....

hard to hold and maintain it..
always pray to be strong and always it be refill and fill wih full of it..

but..


it is so precious than anyhing else..

amin...

thanks to HIM
for giving IMAN for us..