Friday, April 15, 2011

saya sayang kamu banyak2:-)

- berpakaianlah dengan pakaian yang dianjurkan ISLAM, insyaallah anda SELAMAT:-)

assalamualaikum..bertemu kembali setelah sekian lama:-)
macam biasa, ada perkara yang nak dikongsikan, SAYA SAYANG KAMU BANYAK - BANYAK wahai muslimah semua. jadi sebagai tanda sayang, ingin menegur kamu semua sekali dan tegur diri saya seribu kali.

1) study kat mana mana pun sekarang ni, bas adalah transport paling popular untuk student
2) kalau jauh rumah tu, mesti beli tiket n ur sit is confirmed. kalau rumah tak brapa jauh tak brapa dekat ni mestila beli tiket dalam bas aja n ur sit is not yours till u sit there. rite? ok possibility untuk berdiri tu ada
3) bila kamu semua wahai muslimah yang disayangi, terpaksa berdiri..ianya menimbulkan masalah, masalah pandangan kaum ajnabi
4) jadi, tolonglah berpakaian mengikut syariat yang betul. tolonglah kamu semua..sy yang perempuan pun tak sanggup nak tengok susuk tubuh kamu yang jelas nampak sini sana, apatah lagi lelaki..(mungkin ada ja lelaki yang lagi seronok nak tengok) jadi, jagalah diri kamu, jgn biarkan pandangan mereka memandang tajam ke arah kamu..
5) sayangi diri kamu, jgn biarkan jadi tontonan percuma, tontonan umum di mana mana..berpakaianlah dengan labuh, longgar, tidak jarang dan elakkan warna - warna terang..demi maruah dan peribadi kamu semua..
6) jagalah pemakaian kamu di mana saja, bukan setakat nak naik bas..di mana mana sahaja.

"di mana sahaja ada ajnabi, disitulah kewajipan menutup aurat kamu wajib dipelihara"

4 comments:

BADAS said...

Terima Kasih atas perkongsian ini. :)

~ AlFaqeerah Ila Rabbi ~ said...

Assalamu'alaikum adik hijab :-)

Alhamdulillah, teguran yg baik dari adik buat semua kaum muslimah di luar sana. Semoga teguran ini mampu memberikan kesedaran buat mereka. Insya'ALLAH..

Barakallahu fiik

Ahmad Zulhakim bin Md Dahalan said...

mabruk 'alaik..

Ahmad Zulhakim bin Md Dahalan said...

mabruk 'alaik